V Sloveniji imamo za novopečene voznike do 21 leta (ali pa do dveh let po opravljenem vozniškem izpitu) posebno kategorijo, in sicer voznik začetnik. Ti vozniki, ki so izpit za avto opravili relativno malo časa nazaj, imajo določene omejitve v cestnem prometu, ki se po poteku kritičnega obdobja (po navadi) dveh let iztečejo. Te omejitve so zlasti na področju alkohola; ob kontroli prometa voznik začetnik nikakor ne sme biti alkoholiziran, saj za njih velja ničelna toleranca do alkohola. Poleg tega pa so še nekatere druge omejitve, sploh pri zavarovalnicah, ki ponujajo dodatna zavarovanja za voznike začetnike, ki seveda stanejo nekoliko več.
Status voznika začetnika pridobimo takoj, ko opravimo izpit za avto. Konec statusa voznika začetnika pa predstavlja dopolnjeno 21. leto ali pretek dveh let po tem, ko kandidat opravi izpit za avto. Vseeno pa je za podaljšanje vozniškega dovoljenja potrebno še pred iztekom tega obdobja opraviti trening varne vožnje za mlade voznike začetnike. Ta trening je namenjen učenju obvladovanja vozila v mejnih pogojih, kot so zdrsi, slab oprijem cestišča in podobno. Za uspešno opravljanje tega treninga je nadvse priporočljivo, če kandidati pridejo z avtomobilom, ki ga največ vozijo. Obnašanje avtomobila v kritičnih trenutkih je namreč zelo odvisno od tipa avtomobila, motorja v njem, občutljivosti zavor in sklopke ter seveda pnevmatik, ki so nameščene na kolesih vozila. Zato je pomembno, da na varni vožnji že obvladamo svoj avtomobil in se ne lovimo več z malenkostmi, ki bi vplivale na potek vožnje. Motorika za vožnjo avtomobila se namreč shranjuje neposredno v male možgane in po določenem obdobju se proces vožnje povsem avtomatizira. Tako imajo možgani v primeru nevarnih zdrsov kapaciteto in čas, da pravilno odreagirajo in se ne ukvarjajo več z osnovnimi pogoji vožnje. Poleg tega se na treningu varne vožnje naučimo tudi nekaj teoretičnih znanj, ki nam pridejo še kako prav.