Dizelski motorji so za osebne avtomobile postali popularni v začetku 90. let. Nižje cene goriva in majhna poraba sta ta trend peljali do tega, da je bilo kmalu več kot polovica novih avtomobilov na dizelski pogon. Princip delovanja dizlov namreč omogoča večje izkoristke, še posebej z dodanim prisilnim polnilnikom oziroma turbino. Tudi manjši motorji imajo lahko zaradi tega veliko zmogljivost, hkrati pa so relativno varčni pri ustreznem načinu vožnje.
Ker je dizelsko gorivo sestavljeno iz ogljikovodikov s precej dolgimi verigami, nastane pri zgorevanju bistveno več sajastih trdih delcev, kot pri gorenju bencina. To je težava, s katero se spoprijemajo vsi dizelski agregati. Povečanje števila dizelskih avtomobilov je zato naenkrat bistveno poslabšalo kvaliteto zraka v bližini cest, zlasti po v mestih in večjih naseljih. Prvotni izpušni sistemi niso vsebovali drugega kot turbine in dušilnega lonca. Kmalu pa se je pojavila potreba po zmanjšanju količine trdnih delcev. Zato so začeli izpušni sistemi v čedalje večjem številu izkoriščati filter trdih delcev, ki je dandanes standardna oprema dizelskih agregatov.
Pri opremljanju novih avtomobilov z izboljšanimi izpušnimi sistemi so bila gonilna sila tudi državni predpisi o standardih novih motorjev. Zato so bili proizvajalci prisiljeni najti sprejemljive rešitve, ki bi zmanjšale izpuste škodljivih snovi. Vsi novi izpušni sistemi zato danes vsebujejo filter trdih delcev, ki učinkovito filtrira sajaste delce, nastale z nepopolnim zgorevanjem nafte. Princip delovanja omogoča, da se filter trdih delcev med delovanjem samodejno čisti. Na njegovi površini namreč sajasti delci zgorijo s pomočjo preostalega kisika in kot ogljikov dioksid preidejo v okolje. Zato so tovrstni filtri precej dolgoživi, še več pa lahko naredimo z rednimi pregledi in čiščenjem filtra. Čiščenje DPF filtra trdih delcev je zelo enostaven in poceni postopek, ki pa močno podaljša življenjsko dobo samega filtra in se zato toplo priporoča.